KÖPVILLKOR PRIVATKUND

 

När du anger personlig kontaktinformation och klickar på "Beställ nu"-knappen på bekräftelsesidan, så räknas köpet som bindande. Du kommer att ta emot en bekräftelse på köpet omedelbart efter det att beställningsprocessen är slutförd. Säljavtalet är giltigt när köpbekräftelsen har skickats. Om du inte mottar någon bekräftelse eller mottar beställda varor inom fyra (4) veckor, så är du inte längre bunden av köpet.

Alla varor tillhör Makalöst tills full likvid erlagts.

För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 250 SEK + frakt. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering.  Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift på 75 SEK samt dröjsmålsränta och ev. inkassokostnader. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.

Frakt

Minst 99kr

Artiklar -olika sorter

Vissar artiklar finns i flera olika sorter (t.ex. kan där stå 3s, vilket betyder 3 olika sorter) - skrivs inget speciellt under meddelande får man slumpmässigt vald artikel. Väljs flera antal får du en blandning av alla.

Leverans

Leveranser sker genom Posten/Schenker/DHL. Antingen direktleverans till dörr (vid större paket), till brevlådan eller via ombud - grejorna hämtas ut på närmaste utlämningsställe.Restorder levereras i samband med nästa order, om inget annat avtalas.

Ej uthämtade paket debiteras med 250kr inkl moms.

Skada

Makalöst ansvarar inte för leveransförsening som orsakats av transportören. Vid synlig transportskada måste kunden anmäla detta direkt till chaufören/ombudet och vid dold transportskada ska kunden kontakta oss inom 3 arbetsdagar för att kunna kräva ersättning. Fraktsedelns sändningsnummer ska uppges. Reklamation som beror på transportörens hantering ska alltså transportöen stå för.

Ångerrätt

Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Då ska du först kontakta oss. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara, t.ex. en mugg med ett speciellt namn, går varan inte att ångra.

När du utnyttjat din ångerrätt: Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Du står själv för frakt och andra kostnader i samband med returen.

Återbetalningsskyldighet

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.

Övrigt

Vi reserverar oss mot eventuell slutförsäljning. Angivna mått och förgnyanser kan variera. Vi reserverar oss för eventuella skrivfel.

Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken inte skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från MABs sida, som gör att MAB inte kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att MAB befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Garantier och service

Om du inte är nöjd med din vara eller tjänst, tveka inte att kontakta oss på info@fintinne,se så att vi kan lösa ditt problem. Om du därefter inte är nöjd och vill gå vidare kan du klicka här så kommer du till EU’s Online Dispute Resolution ODR.

Vi tillämpar konumentköplagen. Garanti gäller ej vid felaktigt användande av produkten. Ej heller om kunden bedöms ha skadat varan själv. Bifoga alltid kvittot från vid retur!

Vi följer Allmänna reklamationsnämdens rekommendationer. http://www.arn.se